לארוז את המסר

איך משכנעים נשים אוסטרליות לחתום על עצומה עולמית למען בעלי חיים?
ארגון WSPA ביקש להעביר את המסר שעזרה לבעלי חיים היא פעולה יפה. בשיתוף רשת The Body Shop ותחת הקונספט שיופי הוא לא 'איך נראים' אלא 'איך מתנהגים', יצרו מוצר 'טיפוח' חדש: הדיו הנדרש כדי לחתום על העצומה. המוצר שעל תוויתו נכתב "Make yourself beautiful" מוקם לצד מוצרי טיפוח אמיתיים ב-80 סניפי החנות ברחבי אוסטרליה. לאור ההצלחה התרחב הקמפיין ל-460 חנויות נוספות בצפון ארה"ב וקנדה (אחת מכל שלוש נשים חתמה על העצומה במהלך תקופת הקמפיין).

wspaמקור: Caples Awards

אספתי כמה דוגמאות המוכיחות שאריזות הן פלטפורמה נהדרת לחינוך והעברת מסרים חברתיים, החל מעיצוב האריזה עצמה וכלה בקונטקסט: החנות בה נמכר המוצר והמדף עליו מונח, לצד מוצרים אחרים.

ליין תכשירי האמבטיה הבא נקרא STOP THE WATER WHILE USING ME!. קראתם נכון.
הרעיון העומד מאחוריו הוא העלאת המודעות בנושא בזבוז מים בזמן שימוש במוצרים. הפשטות והאחריות הסביבתית, שני הערכים המשתקפים מיידית בשם המותג ובעיצוב האריזות, מתקיימים בהיבטים נוספים. באתר המותג מצהירים שנעשה שימוש בחומרים טבעיים והכרחיים בלבד, ללא תוספות מיותרות, בכך ההתאמה של המוצרים היא לטווח רחב של לקוחות, עם סוגים שונים של עור ורגישויות. מעבר לכך, פיתוח המוצרים נעשה ללא ניסוי בבעלי חיים והאריזות ניתנות למילוי מחדש ומיוצרות מחומרים טבעיים הניתנים למיחזור בקלות.

image_home1מקור: Shopify

המהלך הפרסומי הבא עוצב ע"י סטודיו Catzwolf ממוסקבה עבור ארגון העיוורים ונועד להמחיש כמה קשה עבורם חווית הקנייה. קרטוני משקאות סטנדרטיים מוקמו על מדפי המשקאות ועליהם הכיתוב Guess! what is inside. על גבי האריזה הוסבר שתיאור המוצר הבסיסי בכל אריזה לעולם לא מתורגם לברייל, כך שלעיוור אין דרך לדעת האם מדובר בחלב, מיץ תפוזים או כל משקה אחר. המהלך עודד את הלקוחות שהתנסו בחוויה לחתום על עצומה למען תרגום תיאור המוצר עבור עיוורים.

מקור: Trend Hunter

לפני כשנה סיקרתי כאן מהלך שיווקי פשוט אך מבריק מבית Campbell's Soup (מרק עוף):
פחית השימורים של המרק הועתקה כמות שהיא ממדף המרקים למדף התרופות:

whats-happening-on-the-interwebs-series-of-tubes-edition-6-728מקור: Painters of Louisville

נזכרתי במהלך הזה כשנתקלתי בסדרה הבאה, הנקראת 'Stereotype'.
המעצב הסיני Daizi Zheng שאל את עצמו האם עיצוב יכול לגרום לאנשים לשקול מחדש את הקשר שלהם לאוכל בריא לצורך שמירה על בריאותם? הוא יצר את סדרת האריזות מתוך תובנה אליה הגיע לאור התבוננות בהרגלי צרכנים, לפיה אריזות סטראוטיפיות של מוצרים הנצרכים על בסיס יומיומי (ג'אנקפוד, סיגריות ותרופות) עשויות להנגיש מוצרים בריאים יותר עבור אותם צרכנים.

dzn_stereotype-by-daizi-zheng08מקור: design(dot)fr

ונסיים עם טייקאוף דומה על גזר.
משרד הפרסום Crispin, Porter and Bogusky השיק קמפיין לעידוד אכילת גזר דרך מיצוב מחדש שלו כג'אנקפוד, תחת הסלוגן EAT EM LIKE JUNK FOOD'.
מלבד אריזות שעוצבו בסגנון, נמכרו במכונות אוטומטיות בבתי ספר ועודדו בני נוער לצרוך אותם, הושקו אתר, משחק, סדרה אינטרנטית, מערך פרסומות וכמובן קמפיין פייסבוק וטוויטר בעלות כוללת של 25 מיליון דולר.

carrot_package_small

מקור: CP+Bcargocollective, Guerrilla Sushi

.That's all folks

– –

ליאת אבדי | liat@abadiguard.com | סטודיו AbadiGuard

מחשבה אחת על “לארוז את המסר

תגובות