View Mode

אחד הדברים שמרתקים אותי הוא דסקטופים של אנשים אחרים. ובכל הזדמנות שיש לי, בהליכה מזדמנת לחדר ישיבות במשרדי לקוח, בבתי קפה, אצל חברים, אני סורקת במהירות את מסכי המחשב שנקרים בדרכי, הממלאים תפקיד חשוב בדרך בה אנו מעצבים ומגדירים את עצמנו כלפינו וכלפי חוץ.

בגדול, אלו המסקנות שלי: דסקטופ של רווקים הוא לרוב בחירה מאחד מהרקעים שהגיעו עם מערכת ההפעלה. אח״כ הסיפור מתדרדר להפגנת זוגיות סנכרינית בואך תמונה מהחתונה, עד שנולד הילד הראשון (משלב זה נעלמים בני הזוג ומוצגים הילדים בלבד). זהו כלי שיכול מצד אחד לחסוך את שאלת הסטטוס המשפחתי כחלק מסמול-טוק משמים עם קולגה, ומצד שני לסחוט מחמאות (כאן צריך להזהר, כי יש כאלה שמתייחסים לדסקטופ שלהם כאל תמונה מייצגת בלבד מתיקיית תמונות שעלולה לעכב משמעותית את מי שהציץ במסך ונתפס על חם), ואולי יותר מהכל לאפשר לעובד הממוצע והשחוק להגניב מבט אל עבר רגע מאושר ומצולם אחד, במעבר שבין פתיחת ישומים וביצוע משימות בשולחן העבודה הוירטואלי שלו, להקל על הגעגועים הביתה ועל רגשות האשמה המוצדקים, בעידן הקפיטליסטי.

קבלו שלוש דוגמאות לקמפיינים שעושים שימוש בדסקטופ, מתמונת רקע ועד שומרי מסך, כפלטפורמה ויוצרים חווית משתמש המתבססת על ערכי המוצר או השירות.

בואו נעשה סדר

איקאה מתמחה בלעשות סדר בבלאגן, באמצעות ריהוט וכלי אחסון. מדוע שלא תעזור לנו לטפל בבלאגן על המסך ובסטייל?
כשירות לציבור, היא יצרה את Ikea e-Folder set, דסקטופ להורדה המותאם ל-PC ול-Mac, ברזולוציות שונות. במרכז המסך שידה מדגם EXPEDIT בליווי ערכת תיקיות המעוצבות כקופסאות אחסון מהסוג שנמכר בחנות (ויש גם פח אשפה מעוצב). היוזר יכול לבחור קופסאות, להעניק להם שמות, למקם ע״ג המדפים ולהרגיש בבית:

הגיע הזמן למצוא עבודה חדשה

בעקבות הנתון כי 13% מציבור המועסקים בגרמניה לא אוהבים את העבודה שלהם, ביקשה חברת ההשמה Jobsintown.be להעלות את המודעות לשירותיה המצויינים בכל הקשור להתאמת סביבת עבודה רלוונטית ללקוחותיה. ומה יותר מתאים מלתקשר את המסר במחשבו האישי של העובד המתוסכל? שומר המסך שהופק לטובת העניין ניתן להורדה ולשיתוף בין חברים וקולגות (מה שהעלה משמעותית את ה- conversion rate של פורטל החברה):

לא תשברו אותי!

Toyota Hilux הוא רכב ששווק ב-2008 כרכב חזק במיוחד, ללא פשרות.
תחת ההבטחה הפרסומית 'unbreakable׳. פותח שומר מסך אינטרקאטיבי שהתבסס על סנסורים בילט-אין בלטפטופים (המילה האחרונה בעת ההיא), שמטרתו לייצר חווית משתמש בשירות המסר.
קובץ הורדת המסך הופץ בקרב משתמשים פוטנציאלים (שהעבירו לחברים שלהם ולחברים של החברים באופן טבעי). לצד החוויה הוירטואלית, הוצע ליוזרים תיאום נסיעת מבחן ברכב האמיתי. התוצאה? גידול בהרשמה נסיעות מבחן וגידול במכירות – מעל ל-60% באיזורים מסויימים.

– –

ליאת אבדי  |  AbadiGuard  |  liat@abadiguard.com

מחשבה אחת על “View Mode

תגובות