בציר משובח

אני לא מבינה ביין (או באלכוהול בכלל). לא בגימור, לא בעפיצות, לא מבינה.
כשאני אוכלת ארוחה טובה במסעדה, אני מעדיפה סן פלגרינו עם פלח לימון. כשניגנתי בס בהפקות שונות שכללו חזרות אינטנסיביות והופעות במועדונים חשוכים, הייתי הכי פחות מגניבה בלהקה. לא מעשנת, לא שותה. לא בקטע. ותמיד צריכה להתנצל בפני חבריי ללהקה שלא חשפתי נתון כה חשוב עוד בשלב האודישן.
וכמו בחיים, לפעמים אלו שבלי שיניים, מקבלים אחלה אגוזים. עד היום מיתגתי אגרונום יין אחד ושלושה יקבי בוטיק ישראלים משובחים (איך אני יודעת? את כל אחד מהבקבוקים שקיבלתי לטעימה בסוף כל פרויקט פתחתי עם מביני עניין שעדכנו אותי).

אני כבר לא עוסקת בדפוס ולא ממתגת יקבים, אבל תמיד כשמונח בקבוק יין על השולחן, אני מרגישה צורך לחקור את התווית וכמה הושקע בה, אל מול התגובות של הלוגמים לצידי.

זהו תחום ששם דגש רציני על עיצוב אריזה (התווית) ומציית לרוב לקודים ידועים. בדרך כלל עיצוב קלאסי (פונט סריפי או קליגרפי עם איור של בית אחוזה בכרמים) בשילוב הפקת דפוס יוקרתית יעיד על יין איכותי וותיק, בעוד שתוויות נעדרות סממנים קלאסיים עשויות למשוך קהל צעיר יותר, אולי מנוסה פחות או כזה שיחפש יין קליל ובסקאלת מחירים בת שתי ספרות.

לעיתים רחוקות אני נתקלת בפתרונות מפתיעים, כמו בתווית היין הזו שפגשתי לאחרונה:

הנה עוד כמה דוגמאות קריאטיביות במיוחד:

נתחיל עם עיצוב מרענן לתווית (מאלבק 2009 של FUERZA מארגנטינה) הפונה לקהל צעיר (קראתי שהיין הזה עולה כולה 4$):
מקור: duk design

Back Label הוא בלנד אוסטרלי שעוצב ע"י סטודיו Voice שמשחק עם שם הבלנד בחוכמה, בקונספט המותאם ליין לבן. בחזית מופיע השם במהופך ובגב הבקבוק נקרא השם בצורה ברורה ככל שהיין נגמר:
מקור: Design Hey

Oxford Landing מאוסטרליה הפיקה יין עם תווית אינטראקטיבית, בעלת חלק נתלש עם פרטי הבלנד, על בסיס התובנה שבזמן שמשתכרים קשה לשנן את שם היין לפעם הבאה שנחשוק ביין טוב:

מקור: snooth

R Wines, יקב אוסטרלי צעיר, השיק את שירז 2005 בקונספט של Boarding Pass – יין שאמור לתת תחושה שאתם באוסטרליה מבלי לסוע לשם. התווית עצמה עוצבה ככרטיס טיסה. לצוואר הבקבוק הוצמדה תווית נוספת ברוח התווית המוצמדת למזוודה ובגב הבקבוק, טייקאוף להוראות בטיסה:

מקור: NOTCOT

The Creative Method, סוכנות פרסום מאוסטרליה, ביקשה לפנק את לקוחותיה הקיימים והפוטנציאלים במתנה לחג המולד ועל הדרך להדגיש כמה אנשיה הם קריאטיביים, מסורים ונוטפי הומור. ללקוחות נשלחו מארזים תחת השם BYO – Build Your Own ובהם בקבוקי יין ריקים פלוס סט מדבקות עליהן איברי הפנים של צוות הקריאייטיב, להרכבה עצמית של התווית:

מקור: The creative method

עוד סוכנות שביקשה לתת יין ללקוחות לחג היא Buddy Creative. הפעם מדובר בקונספט drunk-o-meter – תווית יין שהיא גם ברכה לחג שמתקדמת ברמת האיחולים ככל שהבקבוק נגמר:

מקור: codigo visual

ונקנח בקמפיין פשוט נהדר מבית DB Export, מותג הבירה. במחקר שביצעו גילו כי קהל היעד שלהם, צעירים בני 18-25, לא אוהב יין, אבל נאלץ לשתות יין בשל לחץ חברתי.
אז לראשונה בתולדות המותג הם יצרו יין, אותו ארזו בבקבוקים בעלי לוק יוקרתי, אותם הניחו בחנויות למשקאות אלכוהוליים לצד יינות אחרים. מי שניגש והביט מקרוב, גילה שהתווית הקדמית מעבירה מסר חתרני: "You don't have to do this" ובתווית האחורית מופיע טקסט המתחיל במשפט "OK, Don't Panic" אשר מנחה את הקונה הפוטנציאלי להניד את ראשו ולגרד את סנטרו, ליטול את הבקבוק וללכת לקופה (ממליצה להקליק על התמונה כדי להתעמק בתוויות). במעמד הקנייה ייסרק הבקבוק ויקנה ללקוח הנחה של 5 דולרים על אריזה של 12 בירות (לאחר מכן יוחזק הבקבוק למדף).
המכירות של מותג הבירה זינקו ב-350 אחוז בתוך שבוע אחד.

מקור: Inside Retail

– –

ליאת אבדי | liat@abadiguard.com | סטודיו AbadiGuard

2 מחשבות על “בציר משובח

תגובות