יש לי סטארט אפ

נפגשנו בבית קפה, פה מתחת לבית שלי, לפני שנתיים בערך.

ברק ודור, שני חבר׳ה צעירים, סיפרו בהתלהבות על Stylift, סטארט אפ בתחום האופנה.
באותה תקופה פגשתי הרבה יזמים עם ברק בעיניים, שהציגו פתרונות לצרכים, חלקם טובים, רובם נראו לי מיותרים לחלוטין. זה לא שאופנה הוא אחד מתחומי העניין שלי, אבל משהו בחבר׳ה האלה ובסיפור של המוצר תפס אותי. יצאנו לדרך שהיתה יפה, מאתגרת, אבל כמו בכל פרויקט, הסתיימה עם הגשת העיצוב לפיתוח. תיכף נחזור אליהם.

לפני קצת יותר משנה, הרגשתי שמשהו משתנה אצלי. פתאום קצת נמאס לי.
הרגשתי שמשהו פשוט לא עובד בבסיס תהליכי העיצוב שלי, בהם במסגרת תקופה ותקציב מוגבלים, אני לומדת בכל פעם מחדש לקוח ותחום, יוצרת מאפס, לא פעם נלחמת מול הלקוח (שתוך כדי תהליך העבודה מגלה את יכולות העיצוב שלו) או קולגה בפרויקט שמתערב מדי, ותמיד לא נשארת לשלב הכי מרתק של המוצר – השלב בו הופך למוצר פעיל, עם באגים ויוזרים ובעיות שצריך להמשיך ולפתור.

הרגשתי שאני חייבת לעלות שלב.

מתוך: 27iFunny Posters And Charts That Graphic Designers Will Relate To

התחלתי להשתעשע ברעיון להצטרף לסטארט אפ בראשית דרכו כמעצבת, בקטנה, לצד הפרויקטים האחרים ולראות מה יקרה.

חזרתי אחורה למיילים שלי, לאנשים טובים שנפגשתי איתם, לפרויקטים שהוצעו לי. וגם כתבתי לברק ולדור. זכרתי שהם מאוד מקושרים לסטארטאפים אחרים ושאלתי אם שמעו על מיזם חדש שיכול להתאים לי כשותפה מעצבת. בכלל לא חשבתי עליהם כאופציה.

ברק ודור סיפרו לי שכשהם פתחו את המייל הם הסתכלו אחד על השני ואמרו ״אנחנו??״.
הם הציעו לי להצטרף ל-Stylift שוב, הפעם כשותפה. ובפעם הראשונה בקריירה שלי, הרגשתי שיש לי בייבי אמיתי. ובעיקר הבנתי מה זה באמת תהליך עיצוב.

stylift2stylift_app-1296x2215stylift3stylift8

Stylift החל כפרויקט של יום בשבוע, אבל הקסם שלו ועבודת הצוות גרמו לי לנטוש יותר ויותר את זירת הפרילאנס, להוריד את מינוני הכתיבה בבלוג הזה (פרויקט בפני עצמו) ולהתמקד במוצר, על פיתוחיו ומופעיו. אבל מעל לכל, השיעור הכי גדול שלי השנה היה שיעור בשותפות.
הבנתי שתהליך עיצוב טוב תלוי לחלוטין בעבודת צוות לטווח ארוך, שמבוססת על אמון וכבוד הדדי, דינמיקה נבנית ויכולת דיון אמיתית, כזו ששומרת לכל אחד בצוות על תחומו המקצועי ומאפשרת חופש יצירה, מה שגרם לי כמעצבת להרחבת תחום האחריות שלי ולהבנה עמוקה יותר של המוצר וחווית המשתמש, הרבה מעבר לספר הסקיצות וקנווס הפוטושופ או האילוסטרייטור.

בנינו מוצר שאני מאוד אוהבת. אבל החלטנו בנקודה מסויימת לעזוב אותו ולהתחיל מיזם חדש לחלוטין. Stylift, מסתבר, הוא רק תרגיל חימום לנו כצוות.

לסטארט אפ החדש שלנו קוראים Jivi, אפליקציה בהתהוות, בתחום ה-Web Series. תחום שונה לחלוטין ומרתק בפני עצמו. אני חושבת שהפעם האחרונה שהיתה בי כזאת תשוקה לעצב היתה כשסיימתי את הלימודים, לפני כמעט 10 שנים 🙂

jivi2

– –

ליאת אבדי  |  AbadiGuard  |  liat@abadiguard.com

8 מחשבות על “יש לי סטארט אפ

  1. איזה יופי!
    בהצלחה.
    עוקבת אחרי הסוכריות הקטנות כאן בבלוג ומאחלת לך שמרוב שמחה ואושר ומילוי עצמי לא תספיקי לכתוב כאן…
    נתגעגע.
    🙂

  2. תענוג גדול לקרוא ולהתחבר, תמשיכי לשתף בדרכך המיוחדת. תודה!
    איל

  3. שמי שירי ואני בת 35 ועוד קצת…אני סטודנטית(באיחור) לעיצוב גרפי ותקשורת חזותית ואני נהנית לקרוא את הבלוג שלך להחכים …ללמוד …ולחשוב מחוץ לקופסה …
    המאמר הזה גרם לי שוב…מחדש להאמין בעצמי ולרצות בכל מאודי להיות "שם" אני לא יודעת להגדיר היום מה זה "שם" אבל אני יודעת ששם אני רוצה להיות …
    אני עוד מעט מסיימת את לימודי העיצוב הגרפי ואני יכולה להזדהות עם התשוקה העצומה והרעב בעיניים כשמדובר על עיצוב …
    יחד עם התרגשות רבה מתלווה פחד עצום מהלא נודע ..הכין ואיך מתחילים לסלול את הדרך אבל את הזכרת לי שוב
    שלא צריך לפחד…להעיז ולכבוש

    תודה 🙂

תגובות