תרגיעו

אני אוהבת את יום כיפור. השקט שבחוץ משרה עלי שקט פנימי מהסוג שאין לי דרך להשיג בשאר ימות השנה, גם לא בשבתות, אפילו שאני מאוד משתדלת. אני מרשה לעצמי באמת להתעלם מהטלפון ולא לפתוח מחשב ומפנה מקום לתה ולספרים הישנים. מודה שאני פחות טיפוס של סיפורת, יותר של ספרי עיון, כאלה שנוגעים באנתרופולוגיה, בשפה, בהתנהגות של אנשים (הרבה לפני שהם ׳משתמשים׳).
ביום כיפור, יוצא לי להגיע לספר או שניים שנשכחו או שנקנו במיוחד עבור שקט שכזה. וכשזה קורה, אני תוהה למה אני לא עושה את זה יותר, לטובתי האישית והמקצועית.

אספתי כמה קמפיינים שעושים כבוד לזמן קריאה.

Penguin Companhia das Letras, ההוצאה לאור הגדולה ביותר בעולם לספרות קלאסית, בשיתוף Mood/TBWA סן פאולו ברזיל, יצאה באפריל האחרון בקמפיין שמטרתו לגרום לאנשים שנטשו את הספר הקלאסי לטובת שיטוטים ברשת החברתית לחזור ולקרוא את הספר שהבטיחו לעצמם שיסיימו. החומרים: סימניה, סנסור, טיימר, חיבור wifi וחשבון טוויטר:

עד 1990 נחשבה רוסיה למדינה הקוראת ביותר בעולם. היום, אנשים קוראים פחות.
רשת הספרים הגדולה ביקטרינבורג רוסיה ״100,000lbooks״ החליטה לצאת בקמפיין שמטרתו להזכיר לאנשים לקרוא. התובנה המרכזית בבסיס הקמפיין – אנשים קוראים הכי הרבה בשירותים. וכשאין מה לקרוא, קוראים מה שזמין. בדרך כלל מטהרי אוויר.
בשיתוף משרד הפרסום Voshkod הוציאה מהדורה של מטהרי אוויר עם קטעי טקסטים נבחרים מתוך רבי מכר, שהופצו בשירותים ציבוריים במרכזי קניות, משרדים, מסעדות וחנויות לתחזוקת הבית:

Casa de livros, באמצעות Leo Burnett, São Paulo, Brazil החליטה לקדם קריאת ספרים בקרב ציבור חובבי הסרטים. בחנויות להשכרת סרטים מוקמו ספרים לצד גרסאות ה-DVD שלהם, ועליהם מדבקה: ״If the film is incredible, wait until you read the book.״

מקור: Guerilla Marketing 

בכל הקשור לשימוש במובייל לצרכי מידע רומניה מפגרת אחר שאר מדינות אירופה. כדי לעודד את הרומנים לנצל טוב יותר את מכשיריהם, חברה Vodafone ל-Mobexpert, חברת הרהיטים הגדולה ברומניה (ומשרד הפרסום McCann, Bucharest, Romania), יחד יצרו את פרויקט 'Digital Library Wallpaper׳.
הסיפור הוא פשוט – נכנסים לאתר הפרויקט, מבצעים drag and drop של הספרים האהובים (מתוך רשימת הספרים המוצעים בחינם) אל כוננית הספרים הוירטואלית, מעלים תמונות לשילוב במסגרות התמונות על המדף, בוחרים צבעים לאוביקטים המונחים בה, מזמינים, ומקבלים הביתה את הכוננית המותאמת כטפט לקיר. הכוננית מאפשרת לסרוק את הספרים ולקרוא אותם בטאבלט או במובייל:

גמר חתימה טובה לכולכם 🙂

– –

ליאת אבדי  |  AbadiGuard  |  liat@abadiguard.com

תגובות