Bloody brief

כבר סיקרתי כאן לא מעט קמפיינים חברתיים נהדרים, כאלה שמטרתם להעלות מודעות או לגייס כסף. אבל כשמטרת הקמפיין היא לגייס תרומות דם, העסק הרבה יותר מסובך, משום שמדובר בשכנוע להקרבה מסוג מתקדם יותר הכוללת פינוי זמן, יציאה מהבית ומעל לכל – פגישה מרצון במחט.

אספתי כמה דוגמאות לקמפיינים שעושים בדיוק את זה.

ב-2003, עלה הצורך בגיוס מיידי של תרומות דם בבנק הדם בסינגפור. ארגון Red Cross המקומי בשיתוף סוכנות הפרסום Ad Planet Group ביקשו להביא אנשים לתרום באופן מיידי, אך להמנע מלייצר בהלה ציבורית סביב העניין. הם שלחו בדיוור ישיר עט אדום עם מעט מאוד דיו ועליו נכתב:
"REFILL NEEDED. BE A BLOOD DONOR TODAY".

red-cross-singapore-blood-donation-drive-red-pen-dm-direct-marketing-76110-adeeveeמקור: adeevee

Hemorio, המרכז ההמטולוגי בברזיל, אחראי למספר קמפיינים לגיוס תרומות דם, באמצעות משרדי פרסום שונים. המשותף לכולם הוא פנייה אינטיליגנטית, בלחש ובגובה העיניים, מה שעשוי לעבוד מצויין בבריפים רגישים מסוג זה.
ב-2009, באמצעות משרד הפרסום Casa da Criação, הפיקו גלויה אינטראקטיבית שחולקה באמצעות סטנדים ציבוריים (ניסיתי לחקור מה משמעות ה-'Marcelo' ולמיטב הבנתי מדובר בשם מקומי):

ב-2011, בשיתוף משרד הפרסום Heads Propaganda (ריו דה ז'נרו), יצאו בסדרת כרזות לעידוד תרומות דם, בדגש על הקושי במציאת התאמה:

hemorio_diamonds
hemorio_trianglesמקור: The inspiration room

ב-2012, יחד עם משרד הפרסום Binder Visão Estratégica, הפיקו יופי של באזז באמצעות חור קטן אותו ניקבו בחלק ממהדורות מגזין המטרו, ע"ג מודעה מטעמם, באופן שלא פגע בקריאת יתר הכתבות במגזין:

נשאר בברזיל. הפעם דוגמא מבריקה מבית Leo Burnett, עבור Club Sangue Bom. לצורך העניין ובעזרתם המקצועית של מעצבים ומהנדסים יצרו מוצר של ממש: כבל טעינה בין סמארטפונים העונה לשם 'The Donor Cable'.
הכבל שהוצע ללקוחות במסעדות ובמקומות בילוי נוספים בסן פאולו, מאפשר לטעון את הסמארטפון המתרוקן באמצעות סמארטפון אחר, טעון יותר. הפתרון משתלב מצויין בחיי היומיום וממחיש בפשטות את רעיון תרומת הדם בדגש על ערבות הדדית (הסמארטפון של כל אחד מאיתנו יכול להיות בכל אחד מצידי הכבל).

נעבור לקוסטה ריקה ולבנק הדם בסן חוזה (באמצעות משרד הפרסום Publimark), שביקש לקבל את תשומת לב האזרחים ולבקש את תרומתם. לצורך העניין, נבחרה מדיה נהדרת – הגומיה שכורכת את העיתון:

san-jose-blood-bank-blood-donation-1-750x833

מקור: osocio

ועכשיו הודו. The Rotary Blood Bank ביקש להפיק giveaway לחלוקה לתורמים, כדי להודות על תרומתם מצילת החיים. באמצעות משרד הפרסום Leo Burnett New Delhi הופק כדור לחץ, לכאורה מרצ'נדייז נפוץ ובנאלי, אבל עם טוויסט מעולה – בצורת לב אמיתי. הלחיצה על הכדור בשלב התרומה, המחישה בצורה פשוטה ומדוייקת את פעולת הלב והזרמת הדם אליו. המסר שנכתב עליו: 'Thank you for making a heart beat longer'.

5dd78a14998081-5628bc14b34c5עיצוב: Dalip Singh

מקווה שהקמפיינים מעבר לים שכנעו גם כאן מישהו. רק בריאות חברים.

– –

ליאת אבדי | liat@abadiguard.com | סטודיו AbadiGuard

5 מחשבות על “Bloody brief

תגובות