2B or not to be

mango.jpg

לפעמים אני מתגעגעת למנגו שלי.
הוא היה כבד ומסורבל ואיפשר לי לחייג רק להורים שלי (שמימנו אז את הקו), אבל הוא היה רוב הזמן בתיק והשאיר לי שתי ידיים, שתי עיניים ומוח אחד די פנויים ורמת קריאטיביות גבוהה בכל הקשור ליכולת להפיג שעמום או לבטא את עצמי. הייתי בוהה יותר, מציירת הרבה יותר ומקשקשת סתם, בלי שום בריף ומטרה. נוסטלגיה.
זו תפיסה בעייתית למעצבת אפליקציות, אבל זו האמת. כי לצד הכיף הגדול שמתלווה לעיצוב פרויקט מאפס, יצירת שפה גרפית וחווית משתמש לעוד מוצר שיעשה את החיים פשוטים יותר (או כל דבר אחר – יותר), אני לעולם אעדיף לנהל את חיי דרך יומן ההארד קופי שלי, זה שעלה לי 15 שקל בסטימצקי, לחשוב, לחפש וליצור באמצעות דף סקיצה מעט מחוספס ועפרון 2B לעוס מבין אותם עשרות עפרונות מחודדים המונחים בקופסה לצד המחשב המשוכלל והפרקטי, אלו המאפשרים לי את מעט האינטרקציה הפיזית שנותרה בסביבת שולחן העבודה שלי ובעיקר עבודה שקטה ורציפה.
בלי התראות וצפצופים.

והנה עוד כמה שימושים חכמים לעפרון.

ארגון אמנסטי לזכויות אדם בסין השיק קמפיין מודעות (באמצעות Saatchi & Saatchi) וחילק סטים של מקלות צ'ופסטיקס במסעדות מקומיות, שהתבררו כעפרונות. על גבי האריזה נכתבו ההוראות הבאות:
"Tuck under thumb and hold firmly
Write the Chinese government to help end torture
Take further action at amnesty.org/china
Don’t let human rights violations by the Chinese government give China a bad name"

מתוך: Ads of the world

ב-Mackenzie School (באמצעות Publicis, São Paulo, Brazil) רצו להעלות את המודעות לבעיית האנאלפבתיות בברזיל, במסגרת יום החינוך הלאומי. עפרונות עם המילה "ILLITERACY" הוצמדו לגלויה עליה נכתב – "Only education can put an end to it" וחולקו בכניסה לבית הספר.

מתוך: Ads of the world

ולמקנזי אחר. הפעם מדובר בחברת היעוץ הגדולה McKinsey & Company בשוויץ.
המטרה היתה לגייס בוגרי אוניברסיטאות טריים ושאפתנים לשורותיה. לטובת העניין הופקו 3,000 עפרונות עם מחק ארוך במיוחד ועליהם נכתב:
"We're looking for students who aren't satisfied with just any solution"

mckinseyמתוך: social talent

העפרונות שהופצו באוניברסיטאות ברחבי שוויץ הפכו לפריט מבוקש ונצפו בכל מקום – מהספריה ועד לאודיטוריום ההרצאות. בחברה דיווחו על עלייה בצפיות באתר החברה ועל עלייה באחוז הפנייה של מועמדים איכותיים באופן שייעל את תהליך הגיוס.

מותג המסטיק GANG (באמצעות Ageisobar, São Paulo, Brazil) רצה לקדם מכירות בקרב צעירים. 5,000 עפרונות אשר בקצה שלהם מסטיק במקום מחק, הופצו בבתי ספר במהלך תקופת בחינות הבגרות בסאן פאולו, מה שהביא לעלייה של 30% במכירות המסטיק, באזז ברשתות החברתיות ולהרגעה מיידית של התלמידים.

מתוך: Motivators

ולסיום, הנה עפרון שעושה שימוש חכם בשש צלעותיו: עפרון קוביה. עיצוב: Sebastian Bergne:

– –

ליאת אבדי | liat@abadiguard.com | סטודיו AbadiGuard

2 מחשבות על “2B or not to be

  1. אני כל כך מזדהה לגבי החלק הראשון.
    אני כעת בלימודי תקשורת חזותית, ואני שם לב שכאשר משעמם לילדודס איתי בכיתה הם מייד מורידים עיניים אל המסך ומתעדכנים בפייסבוק\וואטאבר.
    אני, נטול הסמארטפון, "נאלץ" לקשקש המון במחברת, לחקור את הכיתה, לפרק דברים, להרכיב אותם מחדש, ו… להיות סקרן באופן כללי 🙂
    אני חושש לגורלנו 😦

תגובות