החבילה הגיעה

כשהייתי בת 17 וחצי, עבדתי עד למועד גיוסי לצבא בערוץ הילדים כמזכירת ההפקה. אפשר לקרוא לתקופה הזו הטירונות של הטירונות. זו היתה תקופה מרתקת ומקסימה, אבל לחוצה ביותר. מדובר בשנת 1996. הערוץ אז היה בשיאו. מרבית הסלבים של אז היו המנחים בערוץ (מיכל ינאי, עודד מנשה וחבריהם) ומלאכתי המורכבת היתה בין השאר להגן על ההפקה בזירה הטלפונית. אני זוכרת שעות שיא של 20 שיחות בו זמנית, אשר את מרביתן נדרשתי להדוף. ולא מדובר רק בילדים שביקשו חתימות, אלא במבוגרים שרצו לקבל הזדמנות להנחות או להפיק. אז למדתי על גופי מושג "מחסום המזכירה" מהו (מושג שובניסטי אך מוכר). ההנחייה שניתנה לי היתה לא להעביר שיחות לבעלי תפקיד מסויימים, גם אם המתקשר ידע בדיוק את מי הוא מחפש. בדרגות הפקה גבוהות הונחתי לעבוד ע"פ רשימה מדוייקת – אם המתקשר אינו מופיע בה, לא ניתן להעביר את השיחה. גם פקסים (מוצר פופולרי בערוץ) עברו צנזורה ולא מעט נזרקו טרם יבש הדיו עליהם.

מדובר במחסום מוכר וידוע למעוניינים בהשגת ראיון עבודה אצל בעל/ת משרה מסויימת וכמובן שלאנשי מכירות. בחיפוש קצר באינטרנט ניתן למצוא לא מעט טיפים איך לעבור את המחסום הזה. אחד מהם הוא להקליל את השיחה. להפוך את המזכירה לחברה שלך ולא בהכרח להיות רשמי ולהזדהות במדויק. טיפ נוסף הוא להכין תשובות שלא מתאימות לשאלות להן יש לצפות כגון מי זה, מהיכן ובאיזה עניין (תשובה אפשרית שהועלתה היא "גם אצלכם יורד גשם?") וכמובן שתמיד אפשר להסביר למזכירה מדוע היא עושה את טעות חייה בכך שאינה מאפשרת לכם להתקדם.

מנסיוני הקצר כמזכירה, אני לא יודעת כמה מהטיפים האלה היו עובדים עלי, אבל אני מודעת לקיומו של חור רציני ברשת ההגנה. כשנשלחה חבילה הממוענת לאדם מסויים בחברה, פשוט הנחתי אותה בתא הנמען. בענייני חבילות, לא הפרעתי לקשר שבין השולח והנמען. אני מניחה שהידיעה עשויה להפיח בועת מחשבה למעוניינים לשקול דרכים נוספות.

מתנות קד"מ ודיוור ישיר הם טרנד זה שנים. חברות גדולות יכולות להרשות לעצמן לחלק מתנות לא זולות (בדרך כלל באמצעות משרדי יח"צנות) לקהל לקוחות רחב ומוגדר בדגש על בר-חנופה. בד"כ מדובר בחגים, עונות או במהלך פנים-חברתי כדוגמת פתיחת סניף חדש. המתנות שמחולקות מטרתן כמובן להזכיר "הנני כאן" ו/או ליצור נהירת לקוחות/עיתונאים לחנות/סניף והן לרוב מסתכמות בפריט זה או אחר הנמכר באותו עסק. אבל גם עסקים קטנים, שלא לדבר על עצמאיים, יכולים לנצל את הערוץ. הרעיון הוא להתבלט ולא תמיד צריך ממון רב או הפקה מאחורי הסיפור. מה שכן צריך זה קונספט טוב (מסר ברור שמבוסס על ערך חיובי וחד משמעי של השולח), קהל יעד מפולח, כתובת וכמובן בול או שניים.

– –

קהל היעד של LavOnline האיטלקית הוא אנשים נטולי זמן. על מנת להעלות את המודעות לשירותי הכביסה המקוונים שמציעה, נשלחו 1,000 ערכות לצרכנים שסומנו פוטנציאלים – מנהלים צעירים בחברות היי-טק. כל ערכה נפתחה לשטנץ של חולצה עם סימון מטרה ועליה כדור עגבניה מחיץ. ההוראה שנכתבה בפנים הערכה היתה לכוון את העגבניה למטרה.

המשחק הדגים את המהירות, הקלות והיעילות בה מוסרים הכתמים מהבגדים. בתוך ארבעה שבועות 32% ממקבלי הערכה נרשמו לאתר ו-8% הזמינו את השירות.

– –

'טינטון' הוא בעיה רפואית של זמזום בלתי פוסק באזניים. Tinnitus-ist-heilbar.de, מכון המחקר של הארגון הארופאי לבעיית הטינטון, ביקש להעלות מודעות לנושא זה ובכך לגייס כספים.

אותרו כתובות של נמענים בריאים לחלוטין, אליהם נשלחו האגרות הבאות:

עם פתיחת הגלויה החל להשמע זמזום מרגיז. הזמזום לא נפסק עם סגירתה של הגלויה, בניגוד לגלויות רגילות מסוג זה. הטקסט שבפנים נתן מושג על הבעיה והקשיים המתלווים לה ובגב הגלויה, כתובת האתר:

– –

לא מזמן טענתי כאן שכל ראש שנה 'מתקיפים' משרדי פרסום, קריאייטיב ובתי סטודיו את המיילים שלנו עם ברכות שנה טובה ותפוחים מכל כיוון קריאטיבי אפשרי. והנה מצאתי איגרת שנה טובה יפהפיה שעיצב משרד הפרסום DDB ממלזיה לשנה החדשה. המסר שביקשו להעביר הוא שלקבוצה יש כח (הן מסר פנימי לעובדי המשרד והן מסר ללקוחות המשרד) – Great strength belongs to those who stick together…:

בגב המעטפה מספרים לנמען כי יש לשמור את הצ'ופסטיקס לארוחת החג:

– –

עוד בענייני שנה טובה, הנה דוגמא מבית טויוטה שרצתה לאחל ללקוחותיה חג מולד שמח, עם בקשה לשמור על כדור הארץ טוב יותר השנה (ובכך להדגיש כי רכבי החברה עושים זאת). היא שלחה להם כדור ארץ קטן ושביר לקישוט עץ האשוח (פעולת הוצאת הכדור מהקופסא מחייבת התנהגות זהירה):

– –

חברת Pantene (מוצרים לשיער) רצתה להעביר ברושור פשוט המעדכן במוצריה החדשים ובאירועיה במעטפה. אין לי מושג איך נראה הברושור שבפנים, אבל מנגנון הסגירה של המעטפה שעטפה אותו עוצב בחן ובחוכמה:

– –

ואם כבר מעטפות. תראו איזו תעוזה לחברת Scottex (יצרנית מטליות ספיגה). על מנת לשכנע בעלי מסעדות באיכות נייר הספיגה שלהם (בדגש על חוזק), נשלחו ניירות ספיגה מקופלים, מתפקדים כמעטפה של עצמם, ועליהם הודפס טקסט שאומר כי ישנן המון דרכים לשכנע בחוזק המוצר – באמצעות פרסום במגזינים, פרסומות בטלויזיה וכו'. אבל אין כמו להרגיש את המוצר עצמו:

וואלה, צודקים. בהצלחה.

– –

ליאת אבדי | liat@abadiguard.com | סטודיו AbadiGuard

5 מחשבות על “החבילה הגיעה

  1. לא הבנתי מה רואים במעטפה של פנטן. חוץ מזה יופי של דברים, במיוחד העגבניה והכי במיוחד נייר הספיגה (שהזכיר לי את החולצה הלבנה שנשלחה לרחבי העולם על ידי אריאל, נדמה לי). תודה גם על הטיפ נגד מחסום המזכירה.

  2. החלפתי את התמונה של פנטן – אולי עכשיו זה יותר ברור (מנגנון הסגירה של המעטפה הוא חוט, או במקרה הזה מקבץ שערות).
    נייר הספיגה הזכיר גם לי את אריאל – אבל עדיין, מדובר במסרים שונים. במקרה של אריאל – שלחו חולצה לבנה, הניחו שתתלכלך וצרפו אבקת כביסה כדי לנקות. במקרה זה, אני חושבת שהדגש הוא על חוזק.

    🙂

  3. יותר ברור.
    כן, זה אחרת מאריאל ברמת המסר, זה דומה ברמת הרעיון – להחליף את המעטפה במשהו אחר שיעזור להמחיש את התועלת. ועדיין, רעיון מעולה 🙂

תגובות